top of page
Search

אמא, נועה פולשת

Updated: Sep 25, 2019

איך מתרגלים קריאה עם הספר "אמא, נועה פולשת!" כתבה: עדי שגב

כדי להשתפר בקריאה צריך... לקרוא! כמו שד"ר זהר שלו אמרה – "אין כדור לדיסלקציה או לקשיי קריאה". ילדים שקשה להם לקרוא נמנעים מקריאה וכך נוצר מעגל שלילי שקשה לצאת ממנו.


אנחנו מציעים כאן פתרון: ספר תרגול המתאר 16 מצבים אמיתיים מהחיים דרך משחק.

אז איך לילדים בבית יכולים להנות מהספר? בדף המקדים בכל אחד מהסיפורים מופיעה פסקה המתארת בקצרה את הסיטואציה - "סיפור המעשה".

לדוגמה, בטקסט אני צריך נעלי פקקים עכשיו! (עמוד 19):

סיפור המעשה:

בשנה האחרונה ניתאי פרש משלושה חוגים. לפני שבוע הוא הצטרף לחוג כדורגל. אם הוא יתמיד בחוג, אמא שלו תקנה לו נעלי פקקים. בעוד חצי שעה החוג מתחיל וניתאי רוצה עכשיו נעלי פקקים. קטע קצר מתוך הסיפור הדיאלוגי: *אמא וניתאי בתחנת הדלק

אימא- ניתאי... מה אתה עושה? כנס לאוטו. זה מסוכן.

ניתאי- קודם תקני לי נעלי פקקים.

אימא- ניתאי... כנס לאוטו, זה מסוכן!

ניתאי- רק אם את קונה לי נעלי פקקים.

אימא- סיכמנו שקודם אתה מתמיד בחוג ואחר כך...

ניתאי- אני לא הולך לחוג כדורגל עם הנעליים האלה!

אימא- אל תצעק. כנס לאוטו בבקשה, ניתאי, אני מבקשת.

ניתאי- הבטחת!

כעת קראו פעם אחת מההתחלה ועד בסוף ולפני שתשחקו עם הילדים את הטקסט, תעברו על דף החימום עם 18 המשפטים שנגזרו מתוך הטקסט, ככה "מתאמנים" לפני שנכנסים לסיפור.

טיפים לחימום: בחרו מצב רוח אחד מתוך אלה:

כעם, פחד, התרגשות, עצב;

שחקו אחד אחרי השני את כל משפטי החימום במצב רוח שבחרתם. אפשר כמובן לחזור על החימום במצב רוח אחר, ולגלות "מה זה עושה" למשמעות הטקסט.

לאחר שהתאמנתם על המשפטים, אפשר להתחיל לשחק את הטקסט, ותוך כדי לחדד את מצבי הרוח של הדמויות.

120 views0 comments
bottom of page